torsdag 21 augusti 2008

tre:s kundtjänst

Jag ger inte mycket för denna kundtjänst och deras tekniker kan jag säga. Vi har sedan den 30 juni haft problem med vårt mobila bredband och det finns inte någon utgång på det hela. Just nu ringer jag varje dag för att höra hur det går, någon gång kan man ju hoppas att de trättnar.

Vi har konstaterat att det inte är simkortet för det fungerar i en telefon att komma ut på nätet... så det är inte fel på det. Sedan har vi kollat att modemet fungerar på annat ställe så det är heller inte fel på det, vilket betyder att vi slipper skicka in det på reparation.

Vi kollade också i helgen om det fungerade med någon annans tremobila bredband och det fungerade inte... så det som vi sa från början att det är något med smasten måste det säkerligen vara. Samtidigt är det ju så att vi kan komma ut på nätet via en telefon så täckningsmässigt känns det också konstitg. Det hade varit så mycket lättare att bara få en telefon istället eller nåt - för nu börjar jag bli ganska otålig... för att komma ut på nätet måste vi hela tiden byta simkortet i Mickes telefon och det görs inte helt enkelt.

Kundtjänst säger hela tiden att de skickar tekniker och det händer trots allt ingenting. Sedan försöker de (trots att jag rint femtioelva gånger) att säga till mig att göra de sker som jag redan provat och provar varje dag...

Nej, vet ni vad. 3 är inte något som jag känner att jag håller för sant som reklamen säger att det är bäst. Jo visst om det fungerar - annars är det så mycket strul med deras kundtjänst...

Jag vill bara att det ska fungera och inte någonting annat! mummelmummelmummel

Lotta

3 kommentarer:

Jeez sa...

Vi hade samma problem. Det löste sig när en på kundtjänst helt oförhappandes frågade om vi skrivit en nån kod/nummer/vaddetnuvar någonstans i datorn. Vi gorde så och vips så funkade det! Men det var inget som stod i paketet med info... konstigt. Var på dom ordentligt och be att få prata med någon som kan nåt om grejjerna. Förklara vad ni har för system på datorn och program ni använder -för det var det som var skillnaden har jag för mig.

Anonym sa...

Usch, jag förstår precis hur irriterande det kan vara! Men lita inte på reklamen, de förvränger sanningen för de har ju inte många andra att mäta sig med!De är ganska ensamma på marknaden ännu. Hoppas det löser sig snart.
många kramar Catarina. (Jag saknar dig på jobbet!)

Anonym sa...

Tack för det svaret! Hoppas att det verkligen löser sig... ska kolla upp det där nästa gång jag ringer.. är på dem nästan varje dag nu, så ikväll kanske det blir ett samtal till...

O catarina.. saknar jobbet i malmö också - eller personalen kanske man skulle säga... inte så mycket arbetsuppgifterna. Har det ganska bra här tycker jag..