måndag 31 augusti 2009

hemkommen!

Veckans tema är ju Öppna upp och för mig betyder det mycket att vi också har öppnat upp för nya tankar, nya möjligheter i vår verksamhet. Denna helgen var första av två delar som vi hade "ung ledare" en ledarutbildning för faddrar i församlingarna i Stenungsund och Ödsmål samt församlingarna på Tjörn. Det har varit en härlig helg där vi har fått mötas och lära oss av varandra.

Teman som berörts under helgen är:
  • Lekens betydelse, varför leker vi - vad kan vi leka.
  • Gruppdynamik - vad är en grupp, vilka finns i en grupp, hur bör vi tänka
  • Ledarrollen - viktiga sakers om har med ledarrollen att göra
  • Skapande verksamhet - vad är skapande och hur gör vi så att vi tar bort prestationen i detta?
  • Jag och tron - vart får jag min kraft ifrån, vart är min källa. Vart står jag nu? Vem tillhör min församling?
Förutom detta så har vi firat andakter och varit tillsammans. Vi har haft möjlighet att kunna öppna upp oss i tanken om vad en ledare är och vilken betydelse har Gud i våra liv.

Jag skulle verkligen vilja rekommendera folk att stötta varandra i att bygga upp ledarutbildningar tillsammans. Som i detta fall när vi gått tillsammans med Tjörns församlingar. Att kunna stötta varandra och finnas till hands. Det är viktigt att kunna känna att jag är bra på något och jag kan lära mig av andra. Istället för att vi ska sitta och uggla på olika läger eller slita ut oss så stötta, styrka och vara tillsammans är viktigt! Öppna upp för nya tankar och nya vägar!

En härlig helg helt enkelt!
Lotta

Inga kommentarer: